Redaktionen på ANNO 1904 består mest av folk som helst använder en gåsfjäder som doppas i bläck när något skall författas. Det här med digitala medier och sociala kanaler är ett djävulens påfund som vi bara nedlåter oss till för att vi har förstått att det är fler som läser våra viktiga texter om Batans skäggolja här än när vi nyttjar papyrusrullar som vi normalt föredrar.
Som ett led i vår digitala omstöpning har vi fått hjälp med att skapa en logotype som personifierar vårt synsätt på skrivdon. Vår nya logo är ytterst stilren och består av en reservoarpenna (populär för 100 år sedan). Den får peka bakåt i tiden mot VSK:s födelse och vara en symbol för den historia som finns för klubben. Vi kommer någonstans ifrån, vi finns här och nu och en framtid väntar imorgon.
Pennans kraft är omtalad och vi vill tillsammans med våra läsare vara ett av många dynamon som bär klubben in i framtiden. Vi blir de människor vi är och vår klubb blir den klubb den är som en följd av de berättelser vi väljer att omge oss själva och klubben med. Det finns inga sanningar, bara berättelser som kan forma oss till goda människor och till att vara en klubb för alla som vill vara med.
Berättandet har bara börjat – come join us
Stort tack till Oscar Christiansson som skapat logotypen
DU HAR VÄL INTE MISSAT
Fyra anledningar till att VSK åker ur
Vad krävs för att VSK ska kunna nå en kvalplats?
Säsongen 2024: Grönvitt höll för favorittrycket – Wilma årets spelare